Inrichten kantoormodel
Voordat de activastaten worden opgesteld is het raadzaam om eerst het kantoormodel van de activastaat in te richten.
Bij de installatie van de module Infine Activa zijn van het rapportmodel Activa twee verschillende bestanden geïnstalleerd:
Activa Standaard |
Dit model wordt onderhouden door Infine Software en overschreven bij updates. |
Activa Kantoor |
Dit model wordt door de klant gewijzigd en onderhouden. Het bevat de eigen grootboekrekeningen, instellingen en opmaak van het kantoor. |
Een nieuwe activastaat wordt automatisch aangemaakt op basis van dit Kantoormodel. Zodoende hoeft u aanpassingen op het standaardmodel maar éénmalig uit te voeren. Het openen van het Kantoormodel gaat als volgt:
• | Kies in Infine Office Manager voor Beheer -> Systeeminstellingen, tabblad Rapporten. |
• | Selecteer het kantoormodel Activa en klik op Open rapportmodel. |
• | Het rapportmodel wordt nu geopend in Excel. |
We raden aan de onderstaande gegevens in te stellen / in te richten in het kantoormodel:
• | standaard instellingen |
• | inrichting van activagroepen |