Als de activastaat in Excel geopend is, ziet u hierin twee tabbladen.
- | Instellingen: Hierin staan de algemene stamgegevens van deze activastaat. |
- | Activa: Hierin komen de geregistreerde activa te staan. |
In het tabblad Instellingen kunt u de volgende stamgegevens vastleggen:
NAW-gegevens |
Bedrijfsnaam, adres, postcode en plaats van de cliƫnt |
Fiscaal nummer |
Voor de fiscale export. |
Boekjaar |
Het huidige boekjaar (bijvoorbeeld 2012) |
Begindatum en einddatum |
De eerste en laatste datum van het betreffende boekjaar. |
Aantal perioden in boekjaar |
Standaard 12 maandelijkse perioden, u kunt dit aanpassen. |
Afgeschreven tm periode |
Dit wordt ingevuld door de module Afschrijvingen genereren. |
Tip: Bij een gebroken boekjaar dient u uit te gaan van het beginjaartal.
Bijvoorbeeld een gebroken boekjaar van 01-05-2011 tot en met 30-04-2012 vult u als volgt in:
Boekjaar: 2011
Begindatum: 01-05-2011
Einddatum: 30-04-2012
Ook bij de activa gaat u uit van deze gegevens. Een aanschaf op 01-02-2012 vindt dus plaats in periode 10 van jaar 2011.