In alle lijsten (bijvoorbeeld de lijst met relaties) hebt u de volgende mogelijkheden:
▪ | Kolommen toevoegen / verwijderen: rechtermuisknop op de kolomtitels -> Veldkiezer. Vervolgens kunt u kolommen toevoegen en verwijderen aan het huidige scherm. |
▪ | Kolombreedtes verdelen: rechtermuisknop op de kolomtitels -> Best passend. |
▪ | Kolommen verplaatsen: u kunt de kolomvolgorde aanpassen door de kolom te verslepen naar de gewenste plaats. |
▪ | Sorteren: enkele muisklik op de kolomtitel van de kolom waarop gesorteerd moet worden. |
▪ | Groeperen: met rechtermuisknop op de kolomtitels -> Groepeer op deze kolom kunt u de gegevens in de lijst groeperen. Boven de kolomtitels verschijnt nu het 'groeperingspaneel' met daarin de kolom(men) waarop gegroepeerd wordt. |
▪ | Groeperen uitzetten: met de rechtermuisknop klikken op het 'groeperingspaneel' en kiezen voor Groepering opheffen. |
Tip: In een aantal lijsten is de relatie zichtbaar als <nummer naam>. Om ook alfabetisch op relatie te kunnen sorteren kunt u via de veldkiezer de velden <relatienaam> en <relatienummer> zichtbaar maken.
Door in een lijst met de rechtermuisknop te klikken op de onderste grijze balk kunt u de som, het minimum, het maximum, het aantal of het gemiddelde laten berekenen van de in de lijst zichtbare records. Dit kan soms erg handig zijn wanneer u bijvoorbeeld wilt weten hoeveel relaties precies een nieuwsbrief ontvangen of hoeveel taken er nog nog open staan voor de rest van de maand. In de module Uren & Facturering zou u deze functie ook kunnen gebruiken om de som op te vragen van alle conceptfacturen die u definitief wilt maken.