Vrije velden
Deze optie is alleen beschikbaar als de module Relatiebeheer in uw licentie is opgenomen.
In het scherm Vrije Velden kunt u zelf extra velden definiëren die u kunt toevoegen aan de stamgegevens van de relaties en (contact)personen. Deze vrije velden kunnen vervolgens bij de relatie of (contact)persoon worden ingevuld. Ook in overzichten kunnen deze vrije velden als kolom worden toegevoegd.
U richt de vrije velden als volgt in:
• | Kies voor Beheer -> Vrije velden |
• | Klik op Nieuw |
Naam |
Omschrijving van het veld. |
||||||||||||
Type |
|
||||||||||||
Onderdeel |
Mogelijke onderdelen voor vrije velden: Relatie, Contactpersoon of Persoon |
||||||||||||
Sub-onderdeel |
Het tabblad en kader waarin het veld getoond moet worden. |
||||||||||||
Mogelijke waarden |
Alleen bij type Keuze en Tekst: de mogelijke waarden, gescheiden door puntkomma's. |
Aantal decimalen |
Alleen bij type Numeriek |
Positie |
De vrije velden worden altijd onderin het onderdeel toegevoegd. Bij meerdere vrije velden in één onderdeel kan hiermee een volgorde opgegeven worden. |
• | Klik op de button Opslaan en Sluiten om de ingevoerde gegevens op te slaan |
Wanneer er vrije velden zijn toegevoegd of gewijzigd, dient dit in de database verwerkt te worden.
• | Klik op de knop Database Bijwerken. |
• | Beantwoord de vraag of u de applicatie opnieuw wilt opstarten met ‘Ja’. |
Office Manager start nu opnieuw op. De database wordt bijgewerkt, vooraf wordt automatisch een back-up gemaakt van de database.