Deze optie is alleen beschikbaar als de module Relatiebeheer in uw licentie is opgenomen.

 

In het scherm Vrije Velden kunt u zelf extra velden definiëren die u kunt toevoegen aan de stamgegevens van de relaties en (contact)personen. Deze vrije velden kunnen vervolgens bij de relatie of (contact)persoon worden ingevuld. Ook in overzichten kunnen deze vrije velden als kolom worden toegevoegd.

 

U richt de vrije velden als volgt in:

Kies voor Beheer -> Vrije velden
Klik op MenuBar_New Nieuw

 

IOM vrij veld toevoegen

Naam

Omschrijving van het veld.

Type

oTekst: Tekstvak met één regel.
oNotitie: Tekstvak met meerdere regels.
oNumeriek: Invoerveld voor getallen.
oDatum: Invoerveld met datumnotatie.
oVinkje: Selectievakje wat aan of uit gezet kan worden.
oKeuze: Een selectbox met vooraf opgegeven mogelijke waarden.

Onderdeel

Mogelijke onderdelen voor vrije velden: Relatie, Contactpersoon of Persoon

Sub-onderdeel

Het tabblad en kader waarin het veld getoond moet worden.

Mogelijke waarden

Alleen bij type Keuze en Tekst: de mogelijke waarden, gescheiden door puntkomma's.

 

Aantal decimalen    

Alleen bij type Numeriek

Positie

De vrije velden worden altijd onderin het onderdeel toegevoegd. Bij meerdere vrije velden in één onderdeel kan hiermee een volgorde opgegeven worden.

Klik op de button Action_Save_Close Opslaan en Sluiten om de ingevoerde gegevens op te slaan

 

Wanneer er vrije velden zijn toegevoegd of gewijzigd, dient dit in de database verwerkt te worden.

 

IOM vrije velden bijwerken

 

Klik op de knop Database Bijwerken.
Beantwoord de vraag of u de applicatie opnieuw wilt opstarten met ‘Ja’.

Office Manager start nu opnieuw op.  De database wordt bijgewerkt, vooraf wordt automatisch een back-up gemaakt van de database.

Copyright Infine Software BV