U hebt voor de jaarrekening één kantoormodel tot uw beschikking, waarin u (zoals hiervoor beschreven) uw kantoorstandaard kunt vastleggen. Als u meerdere sjablonen wilt gebruiken (bijvoorbeeld voor verschillende rekeningschema’s of verschillende branches), kunt u als volgt te werk gaan:
1) | Kies in Infine Office Manager op de Navigatiebalk voor Rapporten. Klik op de knop Nieuw en maak vervolgens een nieuw rapport aan op basis van het kantoormodel Jaarrekening |
2) | Noem dit rapport (bijvoorbeeld) Sjabloon horecaklanten |
3) | Open het rapport en pas het rapport naar wens aan |
4) | Op het moment dat u daadwerkelijk een jaarrekening voor een horecaklant (stel: klant X) wilt maken, kies u in Infine Office Manager niet voor Rapporten / Nieuw, maar selecteert u in Rapporten het Sjabloon horecaklanten |
5) | Vervolgens kiest u voor Bewerken / Kopiëren en kopieert u het sjabloon naar Klant X – jaarrekening boekjaar. |
In het geval er updates worden uitgegeven, dient u uiteraard ook eventuele extra sjablonen te updaten.
U kunt ook een sjabloon aanleggen waarin u een ander (=niet het schema uit het kantoormodel) rekeningschema kunt rubriceren. Als u een klantjaarrekening aanmaakt die gebruik moet gaan maken van dat rekeningschema, kunt u via Extra / Grootboekschema overnemen het rekeningschema uit het sjabloon overnemen, alvorens de cijfers te importeren.