Meerdere sjablonen

U hebt voor de jaarrekening één kantoormodel tot uw beschikking, waarin u (zoals hiervoor beschreven) uw kantoorstandaard kunt vastleggen. Als u meerdere sjablonen wilt gebruiken (bijvoorbeeld voor verschillende rekeningschema’s of verschillende branches), kunt u als volgt te werk gaan:

1)Kies in Infine Office Manager op de Navigatiebalk voor Rapporten. Klik op de knop Nieuw en maak vervolgens een nieuw rapport aan op basis van het kantoormodel Jaarrekening
2)Noem dit rapport (bijvoorbeeld) Sjabloon horecaklanten
3)Open het rapport en pas het rapport naar wens aan
4)Op het moment dat u daadwerkelijk een jaarrekening voor een horecaklant (stel: klant X) wilt maken, kies u in Infine Office Manager niet voor Rapporten / Nieuw, maar selecteert u in Rapporten het Sjabloon horecaklanten
5)Vervolgens kiest u voor Bewerken / Kopiëren en kopieert u het sjabloon naar
Klant X – jaarrekening boekjaar.

 

 

Attention In het geval er updates worden uitgegeven, dient u uiteraard ook eventuele extra sjablonen te updaten.

U kunt ook een sjabloon aanleggen waarin u een ander (=niet het schema uit het kantoormodel) rekeningschema kunt rubriceren. Als u een klantjaarrekening aanmaakt die gebruik moet gaan maken van dat rekeningschema, kunt u via Extra / Grootboekschema overnemen het rekeningschema uit het sjabloon overnemen, alvorens de cijfers te importeren.

Copyright Infine Software BV