Deze optie is alleen beschikbaar als de module Relatiebeheer in uw licentie is opgenomen.

 

U kunt een documentsjabloon aanmaken, als basis voor het genereren van etiketten (zie hoofdstuk 5.9 Aanmaken etiketten) of een document (zie hoofdstuk 5.8 Document genereren). De werkwijze is als volgt: in Word maakt u een document aan. Dat kan een gewoon document zijn of een document met etiketten.

In Microsoft Word kunt u een sjabloon voor etiketten aanmaken. De stappen zijn als volgt:

Word 2007/2010: Onderdeel Verzendlijsten -> knop Etiketten. In het veld ‘adres’ kunt u de document-variabelen opnemen. Via de knop ‘Opties’ kunt u het gewenste type etiket selecteren.
Word 2003: menu Extra -> Brieven en verzendlijsten -> Enveloppen en etiketten -> tabblad Etiketten.  In het veld adres kunt u de document-variabelen opnemen. Via de knop Opties kunt u het gewenste type etiket selecteren.

 

In het Worddocument kunt u gebruik kunt maken van een aantal variabelen. Via Beheer ->Documentsjablonen kunt u de beschikbare variabelen vinden achter de knop Document-variabelen op de werkbalk. Bovenin het scherm Document-variabelen kunt u aangeven of u de variabelen wilt zien voor documenten of etiketten.

 

Tip: Voor het invullen van het adresformaat kunt u ook gebruik maken van de voorbeeldformaten. Deze kunt u vinden onder de knop Toon voorbeeldformaat etiketten in de werkbalk.

 

De documentvariabelen zijn ingedeeld in een aantal soorten ‘bronnen’: Relatie, Contactpersoon relatie, Geadresseerde, Contactpersoon geadresseerde, Systeem. De naam van een variabele zoals deze in een Word document kan worden opgenomen, is bijvoorbeeld #REL:[Postadres]#. Bij het genereren van een document vult Infine Office Manager alle waarden in in het document.

 

Ook kunt ook uw eigen variabelen in het Word-document opnemen, zodat u alle benodigde gegevens vanuit één scherm in Infine Office Manager kunt invullen. U kunt een eigen variabele in het document opnemen als #VAR:[UwEigenVariabele]#, waarbij u de tekst ‘UwEigenVariabele’ kunt veranderen in de omschrijving van uw variabele.

Het is ook mogelijk om in uw documentsjablonen te werken met formules. Voor een uitleg hierover verwijzen wij u naar Bijlage 1: Formules.

 

Attention Ieder etiket dient altijd te eindigen met de variabele #SYS:[Volgende]#.

 

De werkwijze is als volgt:

Ga naar Beheer -> Beheerdersmodus inschakelen
Kies voor Beheer -> Documentsjablonen
Klik met de rechtermuisknop op een leeg deel van het scherm -> Nieuw -> Documentsjabloon

 

Vul de velden in:
oNaam: omschrijving documentsjabloon
oDossiernummer voor bestandsnaam plaatsen: Wanneer u hier een vinkje plaatst, wordt bij opslaan van een document bij een relatie automatisch een volgnummer voor de bestandsnaam opgeslagen.
oLocatie: zoek het door u gemaakte Word-document op
oSoort sjabloon: u dient hier aan te geven of het een sjabloon voor een document of een etiket betreft.
oOmschrijving: de door u gewenste tekstuele toelichting op dit sjabloon
oStandaard dossiermap (module Digitaal Dossier): u kunt (per dossierindeling) een standaard dossiermap koppelen aan een documentsjabloon. Bij het aanmaken van een document wordt deze standaard dossiermap als bestemmingsmap geselecteerd (uiteraard kunt u op dat moment ook voor een andere map kiezen). Klik met de rechtermuisknop op een leeg deel van het scherm -> Nieuw -> Standaard dossiermap. Kies vervolgens de indeling en map die u voor die indeling wilt instellen als standaard. Wanneer u een sjabloon voor etiketten aanmaakt is het niet nodig om een standaard dossiermap te kiezen.

 

Het documentsjabloon wijzigen werkt als volgt:

 

Ga naar Beheer -> Beheerdersmodus inschakelen
Kies voor Beheer -> Documentsjablonen
Selecteer het documentsjabloon dat u wilt wijzigen en druk op (F2).  U kunt ook het documentsjabloon selecteren, rechtermuisklik -> Wijzigen.

Copyright Infine Software BV