Overzichten
In het onderdeel Uren & Facturering kunt u onder de knop Overzichten de overzichten van de uren en omzetten inzien. Standaard worden een aantal overzichten meegeleverd. Deze standaard overzichten kunnen niet gewijzigd worden, u kunt ze wel kopiëren en vervolgens deze kopie wijzigen.
Om een overzicht te openen kunt u dubbelklikken op de betreffende regel. Vervolgens verschijnt een criteriascherm waarin u de gewenste selectiecriteria kunt instellen.
Met de knop + (achter En) kunt u een nieuwe selectieregel toevoegen. Om een selectieregel te wissen klikt u op de knop achter de regel. Het is van belang om de selectieregel te vullen óf te wissen.
Hierna klikt u op OK en wordt het overzicht op het scherm getoond. U kunt het overzicht nu naar wens afdrukken, opslaan in PDF-formaat of opslaan in RTF-formaat.
Een overzicht kunt u als volgt aanpassen:
▪ | Selecteer een overzicht en klik op Kopiëren. Vervolgens wordt een nieuwe regel toegevoegd met een kopie van het originele overzicht. |
▪ | Met de knop ‘Wijzigen’ kunt u de naam van het overzicht wijzigen. Bent u beheerder, dan kunt u hier ook aangeven of het overzicht voor uw medewerkers zichtbaar moet zijn. Uw medewerkers kunnen deze overzichten dan wel gebruiken, maar kunnen geen aanpassingen of kopieën opslaan. |
▪ | Met de knop ‘Ontwerpen’ kunt u de indeling en de layout van het overzicht wijzigen. Voor een toelichting op de uitgebreide mogelijkheden van de rapport ontwerper verwijzen wij u naar de helpfunctie. |
Voor een toelichting op de mogelijkheden van de rapportontwerper, verwijzen we u naar het onderdeel Factuurlayouts.