Vanuit het onderdeel Postregistratie kunt u de lijst met poststukken opvragen. Met enter of dubbelklik kunt u de details van een poststuk openen. Met de knop MenuBar_New Nieuw kunt u een nieuw poststuk toevoegen, waarbij u tegelijkertijd ook een dossierstuk en een taak kunt aanmaken.

 

De werkwijze is als volgt:

Klik op het onderdeel Postregistratie en klik op de knop MenuBar_New Nieuw. (U kunt dit ook doen vanuit het tabblad Postregistratie in de stamgegevens van de relatie.)
In het eerste scherm vult u de gegevens van het poststuk in, namelijk:
oOmschrijving, Relatie, Medewerker, Datum, Posttype (ontvangen of verzonden) en postsoort. Postsoorten zijn uit te breiden via Systeemtabellen.
oDe afzender (of geadresseerde), dit kan zijn:
- Relatie, poststuk is afkomstig van de geselecteerde relatie.
- Gekoppelde relatie, bijvoorbeeld van de bank of Belastingdienst die gekoppeld is aan de relatie.
- Overige relatie, een bestaande relatie in Office Manager.
- Handmatig, de afzender/geadresseerde komt niet voor in Office Manager.
oNotitie t.b.v. het poststuk
In het tweede scherm kunt u een dossierstuk koppelen aan het poststuk (module Digitaal Dossier). Zo kunt u later vanuit de postregistratie direct het digitale dossierstuk inzien. Wanneer het poststuk al in het dossier aanwezig is, kunt u deze selecteren en met de knop ‘Toevoegen’ aan het lijstje met de geselecteerde dossierstukken toevoegen. Wanneer het dossierstuk nog in de map Import <Import> staat, kunt u deze eerst in de gewenste dossiermap plaatsen. Zie hiervoor ook hoofdstuk 6.1 Importeren van dossierstukken.
In het derde scherm kunt u een taak aanmaken voor een medewerker, zodat het betreffende poststuk vanuit Office Manager afgehandeld kan worden.
Klik op Opslaan om deze acties te voltooien.

 

Het poststuk is vervolgens in te zien vanuit het onderdeel Postregistratie en vanuit het tabblad Postregistratie in de stamgegevens van de relatie.

Copyright Infine Software BV