Bij de systeemtabellen (Beheer -> Beheerdersmodus inschakelen -> Beheer -> Systeemtabellen) treft u een aantal tabbladen aan.

 

Relatiebeheer

Systeemtabellen RB

 

Hier worden de stamgegevens ingericht, zoals die later gebruikt worden in de stamgegevens van relaties en contactpersonen.

Gekoppelde relaties

Definieer hier welk type contact u wilt registreren bij relaties.

Burgerlijke staat

Registratie van eventuele afwijkende verbintenissen

Identificatiebewijzen

Registratie van eventuele afwijkende identificatievormen

Rechtsvormen

Registratie van (extra) rechtsvormen

Taaksoorten

Definieer de soorten taken die u wilt groeperen, bijvoorbeeld 'Jaarrekening'.
Deze kunt u gebruiken in Kantooractiviteiten en Taken.

Postsoorten

Eventuele afwijkende verzendmethoden, bijvoorbeeld 'Koeriersdienst'

 

 

Uren & Facturering (module Uren & Facturering)

Systeemtabellen UF

Boekjaren

De boekjaren die hier worden aangemaakt, zijn te selecteren in de urenstaat. Voor werkzaamheden die niet gerelateerd zijn aan een boekjaar kunt u een boekjaar ‘N.v.t.’ aanmaken, met een lege factuuromschrijving.

Perioden

Urenstaten worden per periode ingevuld. Het meest gebruikelijk is om urenstaat per week in te vullen. Met de knop ‘Genereer weken’ kunt u automatisch per week een periode aan laten maken. Andere tijdvakken zijn handmatig aan te maken.

Grootboekrekeningen

Voor de export van journaalposten van facturen zijn grootboekrekeningen nodig met omzet en btw-rekeningen. Deze grootboekrekeningen kunt u daarna koppelen aan kantooractiviteiten en de BTW-codes.

BTW-codes

Hier maakt u de BTW-codes aan die in de facturering gebruikt worden. Bij de Grootboekrekening BTW kiest u de grootboekrekening waarop het btw-bedrag geboekt moet worden. Wanneer u in de systeeminstellingen hebt gekozen dat de omzetrekeningen bij de BTW-codes moeten worden vastgelegd, ziet u hier een extra kolom voor de Grootboekrekening omzet.
Vervolgens specificeert u onderin het scherm het btw-percentage voor deze code, inclusief de begindatum

 

Betalingscondities      

Hier geeft u de mogelijke betalingscondities op:

Code: geef hier dezelfde code op die wordt gebruikt in uw administratieve software of gebruik een eigen code.
Omschrijving: dit betreft de aard van de betalingsconditie, bijvoorbeeld 'Incasso'.
Factuurtekst: De tekst welke u opgeeft wordt op de factuur afgedrukt bij de relaties die aan deze betalingsconditie zijn gekoppeld. U kunt bepaalde delen van de tekst variabel maken door velden vanuit de veldenlijst rechts op het scherm te verslepen naar de factuurtekst.
Actief: deze betalingsconditie kan bij een relatie gekozen worden. Haalt u het vinkje weg, dan is deze betalingsconditie niet meer te kiezen bij uw relaties.

Overuurtarieven

Hier geeft u de overuurtarieven op. Medewerkers kunnen in de urenstaat in de kolom overuurtarief, indien gewenst, een keuze maken uit de tarieven (percentage's) die hier zijn opgegeven.

 

Attention Wanneer u Infine koppelt aan uw financieel pakket, zorg dan dat de betalingscondities die u hier ingeeft exact overeenkomen met de betalingscondities in uw financieel pakket.

Copyright Infine Software BV